Forum www.sieghai.fora.pl Strona Główna www.sieghai.fora.pl
Info o HP i moim opo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Faule

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sieghai.fora.pl Strona Główna -> Quiddich
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sieghai
Administrator



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: From Hell

PostWysłany: Sob 12:42, 29 Wrz 2007    Temat postu: Faule

Są tutaj najczęściej wykonywane faule.

BLOK
Blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika, co ma na celu wytrącenie go z obranego kierunku. Dotyczy to wszystkich graczy na boisku. Dotyczy również ścigającego.

FAŁSZ
Manipulowanie kaflem przez ścigających w taki sposób aby np. spadał szybciej lub zygzakiem. Dotyczy ścigającego

NICOWANIE
Wsadzanie przez obrońcę jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego weń kafla. Obrońca ma stać tylko przodem i tak też bronić. Dotyczy głównie obrońcy.

OGŁUPIANIE
Pojawienie się w polu bramkowym więcej niż jednego ścigajacego. Dotyczy ścigającego.

SPALENIE ZNICZA
Dotknięcie lub złapanie znicza przez jakiegokolwiek zawodnika nie będącego szukajacym. Dotyczy to wszystkich graczy oprócz szukającego.

STŁUCZKA
Wybijanie tłuczka i skierowanie go w kierunku widowni, co ma na celu zatrzymania gry lub sprawienia, iż drużyna przeciwna nie zdobędzie punktów. Dotyczy wszystkich graczy.

SZARŻA
Nalatywanie wprost na przeciwnika w celu spowodowania kolizjii. Dotyczy wszystkich graczy.

SZTURCH
Brutalne zagranie łokciami. Dotyczy wszystkich graczy.

TRAŁ
Łapanie rękami za ogon miotły przeciwnika w celu jej spowolnienia. Dotyczy wszystkich graczy.

WTYK
Utrzymywanie w momencie, gdy przechodzi on przez obręcz (kafel musi być rzucony). Dotyczy ścigających

Skutkiem faulu jest wykonanie rzutu wolnego przez drużynę faulowanego zawodnika. Patrz rozdział 6.

Rozdział 8
zagrania specjalne
Warto znac nazwy zagrań specjalnych gdyż moga sie
przydac przy przejęciach kafla i strzałach.

ODBICIE DO TYŁU
Polega na odbiciu tłuczka przez pałkarza do tyłu zamiast do przodu.

PODWÓJNE UDERZENIE
Polega na tym, że dwaj pałkarze uderzają jednocześnie jednego tłuczka.

PODWÓJNA ÓSEMKA
Zwód obrońcy stosowany zwykle podczas obronie rzutu karnego. Obrońca szybko krąży wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla.

GŁOWA JASTRZĘBIA
Ścigający zbijają się w formację, która przypomina grot strzały i lecą razem do bramki.

KLESZCZE PARKINA
Dwaj ścigający zbliżają się do ścigającego drużyny przeciwnej z obu stron, podczas gdy trzeci zaczyna lecieć w jego kierunku.

PODANIE PLUMPTONA
Zwód wykorzystany szukającego. Polega on na wykonaniu ruchu dzięki któremu złoty znicz wpada do rękawa. Nazwany od imienia Rodericka Plumptona, który jako pierwszy wykonał ten zwód w 1921 roku. Mimo, że krytycy twierdzą, że był przypadek, zawodnik do swojej śmierci powtarzał, że był to zaplanowany manewr.

MANEWR PORSOKOWEJ
Ścigający leci z kaflem w górę sugerując ścigającemu przeciwnej drużyny zamiar strzału gola. W rzeczywistości jest całkiem inaczej, bowiem rzuca kafla swojemu partnerowi czekającemu na to podanie niżej.

PRZERZUTKA
Ścigający rzuca kafla do partnera znajdującego się za nim.

ZWIS LENIWCA
Aby ochronić się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.

ROZGWIAZDA
Zwód wykonywany przez obrnońcę. Zwisa on z trzymanej poziomo miotły. Trzyma się rączki jedną ręką i zagiętą stopą, a drugą rękę i nogę wyciąga jak najdalej.

TRANSYLWANKA
Manewr pierwszy raz zastosowany został w 1473 roku podczas mistrzostw świata. Polega na markowanym uderzeniu przeciwnika w nos. Dopóki dłoń nie będzie miała bezpośredniego kontaktu z nosem - zagranie uważane jest za przepisowe.

WOOLLONGON SHIMMY
Manewr doprowadzony do perfekcji przez australijski zespół Wojowników z Woollongong. Polega on na bardzo szybkim zygzakowatym locie, który ma rozproszyć ścigających przeciwnika.

ZWÓD WROŃSKIEGO
Szukający udaje, że zobaczył znicz tuż przy ziemi. Kiedy już jest tuż nad ziemi zmienia tor lotu i szybko leci ku górze. Ma na celu sprawić aby szukający przeciwnik zrobił to samo, ale uderzył w ziemię. Nazwany po polskim szukającym drużyny Goblinów z Grodziska – Józefie Wrońskim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sieghai.fora.pl Strona Główna -> Quiddich Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin